e-Fax w kancelarii prawnej

Faxy są urządzeniami, z których do dziś korzysta wiele kancelarii prawnych. Jedną z przyczyn jest to, że wysłanie pisma do urzędu za pośrednictwem faxu jest dużo szybsze, a często znacznie tańsze niż w przypadku tradycyjnej przesyłki listowej. Przewagą faxów nad tradycyjnymi e-mailami jest natomiast możliwość otrzymania potwierdzenia, że dokument dotarł do adresata.

e-Fax – czyli fax przez e-mail

otoFaks.pl

Ciekawą alternatywą dla tradycyjnych faxów jest usługa e-Fax, która polega na tym, że my wysyłamy tradycyjnego e-maila na wskazany adres, a sprzecjalny serwer faxowy wysyła dokument do odbiorcy w formie tradycyjnego faxu. Dzięki temu możemy korzystać z zalet faxu (np. mamy potwierdzenie wysłania dokumentu), a nie musimy posiadać żadnego dodatkowego urządzenia.

Więcej informacji o usłudze znajdziesz na stronie: www.otofaks.pl.

e-Fax wysłany do urzędu

Zgodnie z art. 63 § 1 podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) można wnosić za pośrednictwem telefaksu. W przeszłości można było spotkać się z interpretacją, zgodnie z którą podania wniesione faxem należało traktować jako wniesione z błędem formalnym (brak podpisu), jednakże ta kwestia została rozstrzygnięta przez Naczelny Sąd Administracyjny (NSA), który w wyroku wyroku z 7 marca 2017 r. (sygn. akt I OSK 1752/16) uznał, że tylko w przypadku braku podpisu lub jego zatarcia oraz dla rozwiania wątpliwości można wezwać wnoszącego pismo do potwierdzenia podpisu lub złożenia. Wyjątkiem mogą być wyłącznie sytuacje, gdy możliwość wnoszenia podań faksem jest wyłączona innymi ustawami (np. ordynacja podatkowa).